Zamknij

Marketing internetowy

15:49, 18.06.2019 T.R Aktualizacja: 15:51, 18.06.2019
Skomentuj

 

Marketing w Internecie stał się głównym narzędziem wykorzystywanym do promowania marek. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam (telewizja, radio, bilbordy, prasa), z popularyzowania firmy w sieci może skorzystać każdy bez względu na budżet oraz kontakty. Promocja produktów czy usług w Internecie przynosi zdecydowanie większe korzyści niż inwestycja w obklejenie wyznaczonych do tego miejsc plakatami zachęcającymi do skorzystania z oferty marki.

Marketing w sieci ma jeszcze jeden ogromny plus, a mianowicie zasięg. Dzięki internetowi jesteśmy w stanie dotrzeć do każdego miejsca na Ziemi. Zdarzają się takie przypadki, gdy firma z Polski ma wielu klientów z innych krajów, dzieje się tak między innymi, dlatego że marka zostaje dostrzeżona w sieci, zwłaszcza gdy strona czy profile na portalach społecznościowych są prowadzone w dwóch językach. Internet daje nam wiele udogodnień, a ich niewykorzystywanie byłoby sporym błędem.

Do pierwszej formy marketingu w sieci należy działalność w zakresie SEO, czyli optymalizacji witryn pod względem wyszukiwarek. Mówiąc w skrócie zadaniem SEO jest sprawienie, aby nasza strona była przyjazna nie tylko dla potencjalnych klientów, ale również Google, które odpowiada za to, czy witryna dotrze do szerszego grona odbiorców. Nawet najlepsze hasło reklamowe czy innowacyjność strony nie pomoże tak w osiągnięciu sukcesu, jak polecenie produktu przez zwykłe osoby. W dobie Internetu pierwsze co robimy, szukając konkretnej oferty, która ma spełni nasze oczekiwania, to weryfikowanie opinii na temat produktu. Oczywiste jest, że gdy w sieci znajdziemy wiele pozytywnych komentarzy odnoszących się do marki, to zwiększa się prawdopodobieństwo, że będziemy chcieli skorzystać z jej oferty.

Niestety dla producentów zdobycie uznania w sieci w ciągu kilku dni po otwarciu działalności jest niemożliwe, dlatego z pomocą przychodzą osoby, które zawodowo zajmują się promocją danej marki przez pozycjonowanie stron lub inne działania w sieci. Fachowo nazywa się to marketingiem szeptanym, polega to na dodawaniu pozytywnych, ale nie przesadnie, komentarzy na temat jakiegoś produktu. Odpowiedzialne za to osoby kreują rozmowę na forach, która ma doprowadzić do zwabienia nowych klientów. Kolejnym, wymagającym nieco wyższej inwestycji rozwiązaniem pozwalającym na zareklamowaniu firmy jest wykupienie miejsca na baner na popularniejszych witrynach.

Przede wszystkim tego typu reklamy możemy zobaczyć na portalach informacyjnych, które stwarzają nam taką możliwość. W porównaniu z SEO i marketingiem szeptanym, jest to bardziej ograniczona forma promocji, ponieważ każdy portal ma swoje limity, w związku z czym na jednym serwisie może pojawić się określona liczba reklam.

Powyższe rozwiązania promocyjne należą do grupy najpopularniejszych, z których korzysta większość marek. Warto również wspomnieć o tym, że istnieją inne metody promocji firmy, jakie można wdrożyć do działań zwiększających popularność przedsiębiorstwa.

(T.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%