Zamknij

Uczyń każdy swój udział targach owocnym!

07:40, 16.04.2019 MP Aktualizacja: 07:40, 16.04.2019
Skomentuj

 

Każda impreza targowa to dla przedsiębiorstw szeregu różnych branż wielka okazja do tego, by przeprowadzić skuteczne działania promocyjne, zapewniające dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców prezentowanej oferty. Nie wystarczy jednak sama obecność – do targów trzeba się odpowiednio przygotować. Tylko wówczas czas, wysiłek i koszty włożone w wystawienie stoiska zaowocują oczekiwanym rezultatem.

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie

Możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami lub kontrahentami to z jednej strony ogromna szansa, jakiej nie dają inne formy promocji, z drugiej duże wyzwanie. Stoisko targowe jest wizytówką przedsiębiorstwa – jego forma i wygląd w takim samym stopniu o nim świadczy, jak atrakcyjność prezentowanej na nim oferty i kompetencje uczestniczącego w wydarzeniu personelu. Wszelkiego rodzaju widoczna prowizorka, niespójność projektu i bałagan z pewnością nie ujdą uwadze gości.

Nie oznacza to jednak, że przygotowanie ekspozycji jest zadaniem nadzwyczaj trudnym i kosztownym. Dziś wiele firm, takich jak np. Omega System, oferuje w tym zakresie gotowe rozwiązania, które łatwo jest zaadaptować w sposób podporządkowany konkretnym zamysłom estetycznym i aranżacji przestrzeni. Wsparcie fachowców uczyni łatwymi wszystkie zadania związane z obecnością na targach. W dalszym ciągu należy jednak mieć na uwadze, że dobre stoiska targowe tak czy inaczej, nawet jeśli bazują na idealnych elementach konstrukcyjnych dostarczonych przez fachowców, muszą być rezultatem gruntownego namysłu nad projektem, podporządkowanego przyjętym zasadom komunikacji wizualnej.

Po co jedziemy na targi? Ustalmy to

Strona wizualna jest niezbędna do tego, by móc skutecznie przykuwać uwagę gości i już od samego początku wzbudzać zainteresowanie i zaufanie. Wszystko to jest jednak tylko pewnego rodzaju formą, za którą musi kryć się odpowiednio przygotowana treść, podporządkowana celom, jakim ma służyć nasza obecność na imprezie. Wiele zależy od tego, jaką powierzchnią i personelem dysponujemy. Niekiedy trzeba wybrać te spośród naszych wyrobów czy innych przedmiotów oferty, które zasługują na szczególne wyeksponowanie – udział w targach to świetna okazja na zaprezentowanie wszelkich nowości.

Wielkie znaczenie będą miały kompetencje i zaangażowanie uczestniczących w wydarzeniu pracowników. Ustalmy zawczasu jaką ma ono rangę i jakich gości możemy się spodziewać. Niezbędne może być zapewnienie sobie obecności osób władających językami obcymi w stopniu, który pozwoli im swobodnie wypowiadać się na temat konkretnej dziedziny. Innym ważnym elementem jest gotowość do kontaktów z mediami.

Podczas trwania targów warto zbierać dane o odwiedzających nas klientach – po ich zakończeniu będzie można przesłać zainteresowanym podziękowania za obecność czy też wszelkiego rodzaju materiały informacyjne mogące przyczynić się do podtrzymania zainteresowania naszą ofertą.

Na koniec warto podsumować rezultaty udziału w wydarzeniu, mając jednak na uwadze, że niekoniecznie wszystkie będziemy widzieli od razu – nawet jeśli, zależnie od branży i specyfiki rynku, niezbędne są bardziej długofalowe działania, uczestnictwo w targach często pozwala znacznie podnieść ich skuteczność.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%