Skuteczne pozycjonowanie to przede wszystkim wiedza i doświadczenie
Cóż to za problem – może sądzić ktoś nieobeznany z tematem – użyć na stronie słów kluczowych i pozyskać jak najwięcej linków. Już od lat takim podejściem nie osiągniemy zamierzonego efektu. Zbyt zuchwałe próby urośnięcia w oczach wyszukiwarki za pomocą słabych linków i przygotowane w nieodpowiedni sposób treści to obecnie pewna droga do otrzymania kary od Google. Nie dopuść do tego!
Nawet ci, którzy podejdą do sprawy dużo poważniej i będą starali się zgłębić aktualną wiedzę (zakładając, że mają na to czas), z której pewna część jest przecież do znalezienia w sieci, nie będą mieli prostego zadania i w najlepszym razie nie uzyskają zamierzonego efektu. Musimy bowiem zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie to po prostu ciągły wyścig. Nakład pracy, jaką trzeba wykonać, jest rezultatem nie tylko funkcjonowania surowych algorytmów wyszukiwarki, ale i aktywności naszych konkurentów. Jak powtarzają specjaliści z firmy AFTERWEB, dobrze wykonywane pozycjonowanie... nie działa. To za mało! Ono musi być wykonywane lepiej niż robią to ci, z którymi rywalizujesz! A zatem, nie wystarczy wiedza nawet rozległa, ale będąca efektem amatorskiej nauki. Tylko fachowcy będą potrafili wykorzystać wszystkie sposoby, w jakie da się poprawić Twoje pozycje. Tutaj liczy się przede wszystkim praktyka!
Ich doświadczenie niezbędne jest także przy wykonaniu audytu i określaniu odpowiedniej strategii. Inaczej przecież będziemy dobierać słówa kluczowe do klientów sklepu internetowego, gdzie nie ma znaczenia, czy miastem, w którym jest jego siedziba jest np. Rzeszów czy Szczecin, a inaczej do lokalu gastronomicznego czy warsztatu. Pamiętaj: nie walczysz o wysoką pozycję samą w sobie. Walcz o klientów!
Nie wydawaj na żadne prace więcej środków, niż rzeczywiście potrzeba
Kolejnym problemem, jaki stanie nam na drodze, gdy zechcemy pozycjonować się samodzielnie, jest efektywność. Dziś niezbędne są linki wysokiej jakości, z wartościowych stron. Ich pozyskiwanie kosztuje i tylko agencja realizująca zadania dla wielu firm jednocześnie ma możliwość zredukowania tych wydatków. To samo dotyczy niezbędnych w tej pracy narzędzi pozwalających na wnikliwe badanie stanu witryny i monitorowanie rezultatów prowadzonych działań. Na wszystkie licencje i dostępy musielibyśmy wydawać tysiące złotych – a przecież jeszcze trzeba potrafić zrobić z nich użytek.
Wreszcie, z uwagi na wspomniany już charakter tej rywalizacji, pozycjonowanie musi być procesem ciągłym. Zaniechanie tych działań to oddanie pola rywalom, a przecież trzeba jeszcze znaleźć czas na pracę we własnej dziedzinie! Zdobywaj więc mistrzostwo w tym, w czym jesteś najlepszy, a promocję w sieci zostaw tym, którzy w niej właśnie dążą do tego samego!